Dračí souboj

Minimální počet hráčů: 6
Délka hry: Do 30 minut
Nutné předměty:

– Šátky (minimálně 1 ke každému drakovi)

Úvod

Na bitevním poli se setkávají mocní draci. Každý z nich má svou hlavu, dlouhé tělo a ocas, který je zdrojem jejich síly. Kdo dokáže být nejmrštnější, udrží svůj dračí řetěz a sebere ocas soupeři?

Tato hra rozvíjí týmovou spolupráci, koordinaci, fyzickou zdatnost a rychlou reakci, zároveň nabízí prostor pro zdravé soupeření a spoustu smíchu.

Účel hry

  • Naučit děti spolupracovat v pohybu – koordinovat tempo, směr a reakce celého týmu.

  • Rozvíjet postřeh, fyzickou zdatnost a schopnost řídit i následovat.

  • Uvolnit atmosféru skupiny – hra je výborný energetizér.

Příprava

Hra vyžaduje dostatek prostoru (louka, tělocvična, hřiště).
Vedoucí připraví šátky (1 pro každý tým). Každý tým by měl mít alespoň 5 členů.

Pravidla hry

  1. Rozděl hráče do družstev po 5–10 osobách.
    Každé družstvo se postaví do zástupu a všichni se pevně chytnou kolem pasu.

    • První hráč = hlava draka

    • Poslední hráč = ocas draka (má za kalhoty zastrčený šátek)

  2. Na pokyn vedoucího se spustí souboj draků.

    • Hlava draka se snaží ulovit ocas jiného draka (vzít šátek).

    • Přitom ale musí zůstat spojen se svým týmem – pokud se řetěz rozpojí, drak prohrává.

    • Pouze hlava smí lovit ocasy soupeřů.

    • Týmy se mohou kroutit, uhýbat, utíkat, ale nesmí se rozpojit.

  3. Konec kola nastává, když některý drak přijde o ocas, nebo když hlava uloví ocas soupeře.

  4. Může se hrát více kol, aby se prostřídaly role hlav a ocasů.
    Pokud hraje víc draků najednou, vítězí poslední přeživší drak.

Bezpečnostní upozornění

  • Hru hraj pouze tam, kde je dost místa (žádné kameny, lavičky apod.).

  • Upozorni děti, že nepřitahují spoluhráče silou – jde o koordinaci, ne o přetahování.

Metodické poznámky

  • Mladším dětem můžeš pomoci tím, že zmenšíš hrací prostor, aby se souboj rychleji vyřešil.

  • Starším můžeš přidat soutěžní formu (např. turnaj draků).

  • Pokud hraje více týmů, můžeš nastavit arénu s vymezenými hranicemi.

Reflexe po hře

Po hře je dobré dát prostor k krátkému vydechnutí a sdílení zážitků.

Otázky k reflexi:

  • Jaké to bylo být hlavou draka? Jaké být jeho ocasem?

  • Co bylo těžší – držet se nebo řídit směr?

  • Které momenty vás jako tým spojily a které naopak vedly ke zmatku?

  • Jak jste řešili situace, kdy jste ztráceli rovnováhu nebo se rozpojili?

  • Co se dá z této hry přenést do spolupráce v běžném životě (např. naslouchání, jednotný pohyb, vzájemná podpora)?

🎯 Závěr reflexe:
Vyzdvihni, že každý člen týmu má svou roli – hlava potřebuje tělo stejně jako tělo hlavu. Spolupráce, důvěra a komunikace jsou to, co drží „draka“ pohromadě.

Přihlásit


Registrovat


Obnova hesla

Zadejte uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu, e-mailem obdržíte odkaz pro vytvoření nového hesla.

[]
#pf-content > img { display: none!important; }